Het aftellen begint - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Het aftellen begint - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Het aftellen begint

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Er is weer een maand voorbij in het niet zo zonnige Engeland. Pff de afgelopen maand heeft het bijna alleen maar geregend, dat als je drie uurtjes zon krijgt je al heeel blij hebt. Gelukkig begint het nu iets mooier weer te worden. Nu fingers crossed dat dit zo blijft. Door de weeks gaat eigenlijk wel z'n gangetje met hetzelfde ritme als altijd. In het weekend van 11 juni begon het EK voetbal voor Engeland en was de Queen jarig. Thuis heb ik verjaardag op de TV gekeken, niet normaal druk was het in Londen dus was blij dat ik daar niet was. 's Middags gingen we met de familie van Farida bbqen en Engeland - Rusland kijken. Dat was een hoop gezellige herrie voor het voetbal, maar na het voetbal was het toch een heel stuk minder gezellig aangezien Engeland gelijk had gespeeld en Vardy (DE SPITS van Leicester City niet speelde)(Mijn hostdad is voor Leicester City dus was hier niet mee eens natuurlijk). De zondag ben ik eerst bij Bill's gaan lunchen om vervolgens naar de National Gallery te gaan. Ik vond er niet heel veel aan, vooral heel veel saaie schilderijen van oude mensen.

Die week erna heb ik voor het eerst opgepast en dan gelijk twee avonden achter elkaar. De eerste avond viel ze gelijk in slaap, maar de tweede avond ging ze al d'r trucjes uitproberen. En ik kan zeggen dat ik daar redelijk voor geslaagd ben, het duurde alleen wat langer voordat ze sliep, omdat ze dit weigerde om te doen. In het weekend ben ik met Emmy naar Winchester gegaan, waar we de kerk hebben bekeken (Jane Austen ligt daar begraven) en de Great Hall bekeken (Hier was de ronde tafel). 's Avonds hebben we afgesloten met een etentje in de pub. De zondag ben ik eindelijk in Shoreditch geweest, dit stond al heel lang op mijn lijstje. We hebben over de Spitafields Market gelopen (een aanrader) en via Brickroad zijn we naar het boxpark gelopen. Daarna was het tijd om naar Ripley's te gaan (een soort rariteitenkabinet) en hebben bij Wahacca gegeten.

De week erna stond alles in het teken van Brexit. Het was best een drama in huis toen bekend werd dat de Brexit ook echt door ging, maar nu is alles redelijk normaal het gaat er in ieder geval niet meer 24/7 over. De zaterdag ben ik naar Greenwich geweest, daar had je echt het beste uitzicht over Londen en er was een hele leuke sfeer daar. En de zondag ben ik naar de Kensington Gardens en Kensington Palace geweest. Daar hadden ze de mode van de Queen, Diana, Kate en Princes Margeret tentoongesteld. Zowel als de kamers van Queen Victoria. Dit maakte het tot een van de leukste musea waar ik tot nu toe ben heen geweest.

Jemima heeft een nieuw liedje ontdekt Holaback girl van Gwen Stefani en vindt het echt helemaal geweldig. Het nummer staat dus ook constant op repeat. Jemima begint ook steeds meer dingen zelf te doen, wat het voor mij wel iets makkelijker maakt. De zaterdag ben ik met Willeke naar de Camden Market geweest en daarna hebben we bij de Libanees Cookhouse Joe gegeten. (Mijn favoriet; goedkoop en super lekker). De zondag ben ik met Shivanne en Emmy naar New Forest National Park geweest. We hebben heel veel dieren gezien vanaf onze plek op de bus. Ook hebben we nog snel een stop gemaakt op het strand voordat we weer naar huis gingen.

Dat weekend erna was het eindelijk zo ver. Liza, Lysanne, Iris, Melanie en Susan kwamen op bezoek! We sliepen met z'n allen in een hostel in Canada Water (vlakbij Londen). Eerst hebben we hun koffers naar het hostel gebracht en zijn daarna met de bus richting waterloo gegaan. We begonnen met een lekker taartje in een luxe café. Daarna was het tijd om de toeristische trekpleisters te gaan bekijken. Toen we die hadden gezien zijn we naar de Camden Market gegaan (een stuk rustiger dan het weekend) en hebben daar lekkere wraps met kip gegeten en rond gelopen op de markt. Vanuit daar zijn we naar Primrose Hill gelopen en hebben onderweg nog een drankje gedaan, om daarna het uitzicht te bekijken. 's Avonds hebben we in de pub tegenover het hostel heerlijk aan het water Fish&Chips gegeten. De zaterdag zijn we eerst gaan picknicken in het park om vervolgens naar Notting Hill te gaan. Daar hebben we over de markt gelopen en kwamen na een koffie/ smoothie Robin en Jeroen tegen. Die zijn toen met ons mee gegaan naar Soho. Vervolgens is de rest gaan winkelen en heb ik met Robin en Jeroen een biertje gedaan en gezellig bijgekletst. Daarna was het alweer tijd om afscheid van Robin en Jeroen te nemen, maar was erg gezellig om ze weer te zien! Voor het avondeten moesten we nog snel schoenen kopen voor het stappen, want natuurlijk bijna niemand had hakken of sandaaltjes mee. We gingen natuurlijk naar Cookhouse Joe om te eten. 's Avonds zijn de meiden zonder mij wezen stappen, omdat ik ziek was geworden en dus geslapen heb. De zondagochtend was ik wel weer wat beter en zijn we na uitgeslapen te hebben gaan ontbijten bij Bill's. We hebben de dag vooral bij de Theems doorgebracht met het bekijken van de TowerBridge, de Globe, de MilleniumBridge en de Sint Paul's Cathedral, waar we in het park hebben gelegen in het zonnetje. We hebben bij Pizza Express gegeten en hebben afgesloten met een heerlijk ijsje dichtbij de borough market. De finale van het EK was 's avonds dus die moest natuurlijk in de pub bekeken worden. Na de reguliere speeltijd was het alweer tijd om afscheid te nemen, omdat ik de maandag gewoon weer moest werken :(. Maar het waren wel echt super drie dagen!

Over drie weekjes komt papa op bezoek! En nog maar zes weekjes voordat ik weer in Nederland ben. Ooh heb vandaag trouwens ook te horen gekregen dat ik mijn Cambridge Advanced heb gehaald! En in September kan ik beginnen aan Jeugdstudies in Utrecht daar heb ik ook heel veel zin in!

  • 02 Augustus 2016 - 21:31

    Ria:

    Hey Anne, net je verslag gelezen. Even ontgaan waneer je het hebt geschreven. Maar leuk Henk bij je op bezoek. Als je terug komt al weer snel aan nieuwe studie kunnen beginnen. Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Veel bezoek en alles bezichtigen.
    Kom maar eens je verhalen doen. Gezellig.
    Groetjes van ons allemaal

    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Anne

Blijf hier op de hoogte van al mijn avonturen als au pair

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 2942

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: