Heel veel leuke tripjes - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Heel veel leuke tripjes - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Heel veel leuke tripjes

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Wow, ik ben gewoon al vier maanden in Londen, de tijd is echt zo snel voorbij gegaan. Nu nog drie maanden zomer (hopelijk is die mooi) en dan zit mijn avontuur hier er al weer op. Nu ik dit verslag schrijf, zit ik lekker in de tuin in de zon. Dus als dat een teken is voor de zomer mag dat wel zo blijven :).

Het eerste weekend van mij ben ik bij Willeke op bezoek geweest in Claygate en zijn we daarna naar Kingston gegaan om lekker aan de Thames te genieten van het mooie weer.

Dat weekend erna zijn Steijn en Melissa en papa en mama mij komen bezoeken. Dit was echt super leuk en erg gezellig dat ze er waren. Eerst kwamen Steijn en Melissa in het weekend. De zaterdag zijn we Londen gaan verkennen met een bus tour, na een heerlijk ontbijtje bij Bills in Angel, wat best chill was aangezien het super lekker weer was. Dit was lekker om een beetje een kleurtje te krijgen en hebben de dag afgesloten met bitterballen in de Nederlandse pub. Zondag hadden we afgesproken in Stratford, omdat daar het olympisch stadion is. Om het te bekijken hebben we de fiets gepakt en zijn gaan fietsen in het Olympisch park, daarna zijn we naar North Greenwich gegaan en hebben we de O2 gezien en zijn we in de Emirates airline kabelbaan gegaan. Daarna vonden we het wel tijd voor een terrasje dus zijn we naar Londen gegaan en hebben aan de Thames gegeten en hebben de avond afgesloten in de Nederlandse pub. Dat was ook de afsluiting van een heel gezellig weekend.

De week erop was alles net als anders, behalve dat Jemima voortaan iets langer slaapt, wat niet vervelend is. Zaterdag ben ik met Lizanne naar Stratford gegaan daar zijn we gaan fietsen in het Olympisch park en omdat Lizanne nog niet in de Nederlandse pub was geweest zijn we daar weer heen geweest.

Die maandag kwamen papa en mama alweer op visite. Ik was heel blij om te zien, dit betekende ook dat ik vier daagjes vakantie had :). De eerste dag begonnen we in Hyde park, aan het eind hebben we de fiets gepakt en zijn door Londen gaan fietsen. Wat opzich niet een heel groot succes was, aangezien het toch wel erg druk in Londen is. 's Avonds hebben we bij Jamie Oliver gegeten en ik weet nu eindelijk waar Soho is (echt een aanrader). Dinsdag hebben we veel in de metro gezeten. We begonnen op de Camden market, daarna gingen we naar Regents Park. Nadat papa niet meer de metro in kon en een metro later moest pakken, dus mama en ik de volgende halte uitstapte en papa gingen zoeken wat lukte, zijn we Jemima gaan ophalen van Nursery en hebben wat in de tuin gespeeld en Indisch gegeten met Ashley en Farida. De woensdag was het echt Engels weer, regen, regen en nog eens regen. Dus met onze nieuw gekochte paraplu's gingen we toch door Londen wandelen. We begonnen in Angel, daarna naar King's cross, British Libary, Charles Dickens museum, Choccywoccydoodah en Fortnum en Mason. Als je naar een warenhuis wilt in Londen is deze samen met Liberty toch wel leuker dan Harrords (en net zo duur). Uiteindelijk zijn in wat in Soho gaan eten bij Cookhouse Joe. Donderdag was alweer de laatste dag dat ze hier waren. Dus zijn we naar Harrords, de towerbridge en tower of Londen en hebben op Leicester Square Fish&Chips gegeten. Toen was het alweer tijd om afscheid te nemen :(.

's Avonds ben ik nog met Lizanne uiteten geweest, omdat het een van haar laatste daagjes in Londen is en ze weer terug naar Nederland gaat en omdat met Lizanne Londen aan het ontdekken was ga ik dr zeker wel missen :(. Vrijdag was weer een normale dag, nou ja niet helemaal, want Jemima spijbelde van school om met Farida en mij naar de Junglebook te gaan, wat ze minder eng vond dan mij :P. Zondag ben ik met Romy, Emmy en Willeke wezen brunchen bij the Breakfast club en zijn daarna naar Holland Park gegaan en hebben de dag afgesloten bij Fridays!

De week erna was eindelijk weer een normale week op wat badkamerstress 2.0 na. (Het heeft nu maar twee weken geduurd dus uiteindelijk een eitje). In de trein had Jemima nog een leuke opmerking 'Anne that lady looks like snowwhite'. Ach ze had ergere dingen kunnen zeggen en ik moet zeggen dat ze er wel op leek. Zaterdag en zondag heb ik vooral geleerd voor mijn Cambridge examen en ben nog met Emmy uiteten geweest (was een welkome afleiding). De maandag was bank holiday, dus dat betekent vrij :):). Samen met Emmy en Shivanne zijn we naar Kew Gardens en Kew Palace geweest. De tuinen zijn heel mooi, maar het paleis is meer een grote villa dus die viel een beetje tegen.

Vorige week had Jemima vrij op woensdag en vrijdag. Dit betekende leuke dingen doen. Woensdag zijn we naar Stratford geweest, waar ze kon spelen in de speeltuin en vrijdag zijn we naar creative biscuits geweest, waar ze een prinses en een kat heeft beschilderd. Ik kan niet zeggen dat ze heel mooi zijn, maar het is zeker kunst :P. Zaterdag was het eindelijk zover, mijn Cambridge examen. Na een hele ochtend toetsen maken, moest ik 's middags naar Wimbledon om daar het spreken te testen. Het was echt een opluchting toen het klaar was en helemaal kapot. Zondag had ik weer met Emmy en Shivanne afgesproken en zijn we naar Brighton gegaan, het was echt mega lekker weer dus zijn weer een beetje meer bijgekleurd.

Volgende maand komt het volgende verslag weer :)

  • 07 Juni 2016 - 13:03

    Trudie:

    Hoi Anne

    Wat een goed leven heb je toch!!!!! En al zoveel mooie dingen gezien met andere mensen die je hebt leren kennen daar. Helemaal super toch. Bij ons was je ook een leuke gids en hebt ons veel van Londen laten zien. Dat Cambridge examen zal wel goed komen, denk ik. Nu leuk andere aktiviteiten gaan doen . En binnenkort lekker met je vriendinnen op stap.
    xxx Mama

  • 12 Juni 2016 - 08:09

    Helma Follings:

    Hoi Anne, leuk om weer van je te horen. Je kent Londen zowat op je duimpje begrijp ik uit de vele rondleidingen die je al hebt gedaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Anne

Blijf hier op de hoogte van al mijn avonturen als au pair

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 2947

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: