Bijna op de helft - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Bijna op de helft - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Wow dit weekend is het precies drie maanden geleden dat ik in Engeland ben geland. De tijd is echt voorbij gevlogen. Zo ook deze maand weer.
Doordeweeks verlopen de dagen meestal wel hetzelfde, met maandag, woensdag en vrijdag dat Jemima naar playschool gaat en dinsdag en donderdag naar nursery en ik 's ochtends naar school.

Na Pasen had Jemima twee weken vakantie van school. De eerste week was ze ziek dus hadden we niet zoveel gedaan, behalve naar het park, Costa en de dokter, maar de tweede week was ze beter dus werd het tijd om het huis uit te gaan. De maandag zijn we naar Stratford gegaan, want daar was een activiteit met dino's en bloemen. In het begin was ze erg verlegen, maar tegen het eind deed ze actief mee met de spelletjes. Ze zag er ook heel schattig uit met haar verkenner's hoedje en verrekijker. Daarna hebben we een Elsa beer gemaakt wat ze ook erg leuk vond om te doen. Woensdag zijn we weer naar Stratford gegaan om te ontsnappen aan de bouwvakkers en hun herrie. Daar hebben we wat gewinkeld, wat rond gelopen en wat gedronken. Dit was eindelijk de laatste week met de bouwvakkers, nu hebben we ineens drie WC's en twee badkamers echt heerlijk. Het enige nadeel is dat er nu nog meer gepoetst moet worden, dus als je uit bad komt moet je daarna nog wel twintig minuten schoon maken. Vrijdag ben ik met Jemima naar het park geweest, maar we moesten op tijd weg, want we moesten voor een check naar de dokter. Dit vond Jemima niet zo leuk dus begon ze te huilen in het park, ik voelde al de ogen van de moeders naar mij kijken, pas toen we uit het park waren stopte ze met huilen.

In het weekend ben ik zaterdag en zondag met Lizanne Londen in gegaan. Zaterdag gingen we naar het Britisch museum (geen aanrader) waar we naar een uur uit waren. Daarna hebben we wat geluncht en door centrum Londen gelopen waar we eindigde bij de HEMA in Victoria. Dit was echt feest met allemaal lekker Nederlands eten. We hebben dus ook goed ingeslagen, zoals paprikachips, drop en stroopwafels niet te vergeten. De zondag zou het heel mooi weer worden (viel tegen) dus zijn we naar Regent's park gegaan. Wat echt een heel mooi park is en waar je heel leuk kunt zitten en picknicken.

De week erna begon het gewone ritme weer en moest Jemima weer naar de Playschool. Ik moest Jemima donderdag ophalen van nursery en dan moeten we altijd overstappen in Stratford. Dat gaat normaal altijd goed en zijn er geen problemen. Nu kwamen we aan bij de lift, uhm de trein naar Buckhurst Hill rijdt niet dus je moet met de bus. Na wat drinken gekocht te hebben voor Jemima zijn we naar de bussen gegaan, waar het mega druk was. Het lukte ons niet om de bus te pakken en na een half uur werd omgeroepen dat de treinen weer reden, die hebben we snel gepakt en waren maar een uurtje later thuis dan normaal. In het weekend ben ik met Ash, Farida en Jemima wezen lunchen in South Woodford bij een Mexicaan, maar had vooral rustig aan gedaan.

Toen ik maandag Jemima naar playschool bracht kwam een vrouw met een kinderwagen ons inhalen. Toen die vrouw een eindje verder op was zegt Jemima ineens "Anne that lady has a big bumbum". Oepsie, gelukkig had die vrouw zelf niks gehoord, maar toch duidelijk uitgelegd dat we niet over iemands kont konden praten in het openbaar. Dinsdag hadden we weer pech met de treinen, uiteindelijk waren we maar drie kwartier later thuis dan normaal.
Donderdag was het eindelijk zover Veerle en Rosalien kwamen mij bezoeken in Londen. Ze bleven ook bij mij slapen dus was ik ze gaan ophalen van het vliegveld. Het was echt super leuk om ze weer te zien na zo'n lange tijd. Vrijdag hebben we alle bekende toeristen dingen afgestreept en natuurlijk heel veel selfies gemaakt. Ook ben ik eindelijk in de Engelse warenhuizen geweest Liberty en Harrords, heel gaaf, maar ook heel duur. Ook ben ik eindelijk bij Jamie's Italian wezen eten en naar mijn eerste musical geweest Jersey boys.
De zaterdag zijn we eerst ergens lekker wezen ontbijten en daarna zijn we naar de Camden market en Notting Hill gegaan. In Notting Hill hebben we natuurlijk de deur en de boekenwinkel uit de film bezocht. En als afsluiter hebben we Fish&Chips in een pub gegeten. 's Avonds besloten we om naar de pub in Buckhurst Hill te gaan, wij waren zo ongeveer de enige meiden in spijkerbroek en op platte schoenen, waardoor we zeker wel opvielen. Helaas moesten ze zondag al weer vroeg naar huis. Dus na gedag gezwaaid te hebben ben ik mijn bed weer ingedoken en heb nog een paar uurtjes geslapen.

Deze week was alweer de laatste week dat ik naar school moest en dan heb ik 4 juni dan eindelijk mijn CAE examen. De lessen waren best gezellig, maar ben toch blij dat ik nu niet meer twee uur extra moet reizen op dinsdag en donderdag en weer leuke dingen overdag kan doen. Dus ik heb nog ongeveer een maand om te leren, dat komt waarschijnlijk wel goed.

Volgende week komen Steijn en Melissa en de week erna papa en mama alweer. Daar heb ik echt heel veel zin in, en daar zul je zeker over lezen in mijn volgende verslag!

  • 30 April 2016 - 08:25

    Truien Albers :

    Hoi Anne

    Wat gaat de tijd snel hè. Begin je wel meer terug missen. Ben nog geen een keer meer na Nijmegen geweest. Maar het is leuk om te horen dat je zoveel plezier hebt.
    En dat poetsen mag thuis ook wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Anne

Blijf hier op de hoogte van al mijn avonturen als au pair

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 2943

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: