Mijn eerste vier weken - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Mijn eerste vier weken - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste vier weken

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Wow ik kan niet geloven dat ik gewoon alweer vier weken, een maand dus in Londen ben. De tijd is zeker snel voorbij gegaan. Ik zal eerst vertellen bij wat voor familie. Het is vader, moeder en dochter van 2 (bijna 3 op 4 maart). Ze zijn heel aardig en ook wel relaxed. Als ze thuis zijn lopen ze meestal in vrije tijds kleding rond, terwijl als ze uitgaan zijn ze op en top gekleed en opgemaakt. Het is grappig om dat verschil te zien. Het meisje heet Jemima en is dus bijna 3. Ze houdt erg van puzzelen, lezen, spelen, kleuren en dansen. Allemaal dingen die ik ook leuk vind dus dat komt goed uit. Ze wonen in Buckhurst Hill, dat is ongeveer met de Central Line 45 minuten naar hartje centrum van Londen, maar Stratford, waar het Olympische stadion is, is maar 15 minuten met de Central line. Het is wel altijd een klim naar het station, omdat ze onderaan een berg wonen, dus na deze tijd heb ik echt mega beenspieren. In Stratford zit een Westfield dat is een mega groot overdekt winkelcentrum met mega veel winkels, waar ik erg graag kom en rondloop. In Buckhurst Hill zelf is niet heel veel te beleven, maar er is wel genoeg te doen dus je kunt hier ook prima de dag door komen.

Gedurende de week zorg ik voor Jemima. Zo wordt ze elke ochtend om 6 uur of eerder wakker, veel te vroeg als je het mij vraagt. Dan maak ik haar flesje en ga ik naar beneden om met haar te spelen. Op maandag, woensdag en vrijdag gaat ze naar Playschool (een soort creche) van 12:30 - 15:30. Dus zorg ik dat ze 's ochtends ontbijt, toast met cornflakes, haar ochtenddutje doet en daarna luncht. Dan breng ik haar naar Playschool en heb ik 's middags de tijd om het huis op te ruimen en even te relaxen en te zorgen voor het avond eten. Om 15:30 haal ik Jemima op van Playschool en gaan we naar huis. Meestal gaan we dan eerst in bad en daarna gaan we wat eten en nog spelen tot de ouders thuis komen.
Op dinsdag en donderdag gaat ze de hele dag naar de kinderopvang. Dus nadat ze haar flesje heeft gehad 's ochtends moet ik zorgen dat ze om 7:30 klaar staat om mee te gaan met haar ouders. Haar kinderopvang is in Canary Warf dus 's middags moet ik haar altijd ophalen met de trein en metro. In het begin was het wennen om met een kinderwagen de trein in en uit te gaan, maar nu ben ik hier wel aan gewend en gaat het best makkelijk. Dus overdag ben ik altijd vrij, meestal ga ik dan leuke dingen bekijken in Londen en vanaf 8 maart start ik een taalcursus, zodat ik mijn Cambridge diploma kan halen. Canary Warf is echt het zakencentrum van Londen met heel veel hoge gebouwen, maar het is erg schoon en er is een kanaal waar je heel lekker een boek kan lezen. Dit doe ik meestal als ik te vroeg ben om Jemima op te halen.
In de weekenden ben ik altijd vrij, dus dan is het tijd om leuke dingen te doen. Het eerste weekend dat ik hier aan kwam ben ik met de familie naar Selfridges geweest en hebben daar geluncht. Het tweede weekend ben ik met Willeke, die hier ook au pair is :), naar Notting Hill geweest. Dit was echt heel gaaf en het was grappig dat het bij hetzelfde was als in de film met de markt en alles.
Verder heb ik Covent Garden gezien. Waar in de Market Hall je naar muziek kunt luisteren van mensen die daar auditie voor moeten doen dat was heel vet. Het is heel schattig en klein Covent Garden, maar niet zo veel te zien.
Vorige week ben ik met andere au pairs wezen lunchen bij Bella Italia en daarna zijn we naar Leake Street Tunnel geweest en hebben dat afgesloten met de film How to be Single op Leicester Square. De film is echt een aanrader. In de Leake Street Tunnel zijn allemaal grafitti artiesten bezig en staan de muren helemaal vol met grafitti kunstwerken.

Deze week heb ik niet zo veel gedaan, omdat iedereen in huis snip verkouden was en ik ook. En volgende week is Jemima's verjaardag dus daar moeten nog veel voorbereidingen voor worden getroffen.

  • 27 Februari 2016 - 20:57

    Helma:

    Hoi Anne,
    Wij vinden het erg leuk om je reisverslag te lezen. Fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    Wij kijken uit naar je volgende verslag. Wij wensen je nog een mooie tijd. Veel groetjes Pieter en Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Anne

Blijf hier op de hoogte van al mijn avonturen als au pair

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2914

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: