Vakantiee!!! - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Vakantiee!!! - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Vakantiee!!!

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Ik kan niet geloven dat ik nog maar twee weken in Engeland ben, de tijd gaat echt zo ontzettend snel. Deze periode begon de vakantie voor Jemima. Vrijdag 15 juli was Jemima's afsluitceremonie van haar crêche. Dus dit was de laatste week voor de vakantie. Jemima kreeg een certificaat en een leuk leesboek. Daarna zijn we het park in gegaan om de vakantie in te luiden. Die zaterdag ben ik met Eva en Emmy bij Nando's uiteten geweest om afscheid te nemen van Eva. De zondag zou ik met Emmy een afternoon tea doen. Die was echt in een super chique hotel. Want dit moesten we allebei gedaan hebben.
Toen begon de vakantie echt. De eerste week hebben we het rustig aan gedaan en niet heel veel speciaals gedaan. Het was super lekker weer dus zijn we vooral veel buiten en in de schaduw geweest. De maandag zijn we naar het park geweest, de woensdag hebben we een tekening voor mijn Hostdad gemaakt, omdat die de dag erna jarig was en zijn we naar Stratford gegaan. Donderdag was de verjaardag van mijn hostdad en hebben we 's ochtends voordat iedereen naar het werk ging gezongen, de cadeautjes uitgepakt en een cupcake gegeten. Vrijdags ben ik met Jem naar een andere speeltuin in Buckhurst Hill gegaan en hebben we een ijsje gegeten. 's Avonds ben ik met Emmy in een pub uiteten geweest, omdat ze dat weekend naar huis ging :(. In het weekend heb ik de zondag met twee meiden geluncht in Covent Garden en zijn nog naar een pop up Harry Potter museum geweest.

In de tweede week van de vakantie zijn we op maandag naar Epping geweest. Dit is een paar plaatjes verder op. Hier hadden ze een opblaasbaar doolhof waar Jemima op gespeeld heeft. De woensdag gingen we met mijn hostmom lunchen in Londen. Jemima was moe en wou met de wandelwagen, helaas deed de lift het niet dus moesten we op de roltrap naar boven, dat was een hele uitdaging. Na de lunch bij Pizza Express hebben we nog even rondgewandeld in Londen en veel leuke foto's gemaakt. De vrijdag zijn we zoals gewoonlijk naar Stratford geweest.
In het weekend ben ik de zaterdag naar de Photographer's Gallery geweest om daar naar de voorstelling te kijken. Daarna heb ik nog even door Soho gelopen. Op zondag ben ik naar het Jane Austen House Museum geweest. Dat was een hele uitdaging, want dit was de eerste keer dat ik helemaal alleen met de trein ver buiten Londen ging. Het huis was nog een eind lopen van het station, dus heb meer dan 7 kilometer gelopen die dag. Maar het museum was het zeker wel waard. Toen ik thuis kwam waren drie nichtjes van Jemima er en heb ik mee gebbqt. Wat best gezellig, maar luidruchtig was.

In week drie van de vakantie hebben we de maandag cakejes gebakken, omdat het slecht weer was. De woensdag zijn we naar Londen gegaan om weer met Farida te lunchen. Deze keer gingen we naar Fortnum en Mason. Dit is een mega luxe warenhuis, maar je kan er ook lekker lunchen. Na de lunch ben ik met Jemima naar een boekenwinkel geweest waar we meer dan een uur hebben doorgebracht. Op weg naar huis zijn we nog even naar het park geweest, waar we nog even gespeeld hebben.

De vrijdag was ik lekker vrij, omdat papa op bezoek kwam! 's Ochtends ben ik naar Stratford gegaan om hem op te halen en zijn we eerst terug naar huis gegaan om de koffers af te zetten en regelen dat niet zijn roepnaam, maar zijn volledige naam op zijn ticket kwam te staan. We zijn begonnen met picknicken en een rondje fietsen in het Olympisch park. Daarna zijn we doorgereisd naar de Spitafields Market waar we een crêpe op hebben en een rondje over de markt hebben gelopen. Vanuit daar hebben we de bus gepakt naar de stad. In Soho zijn we naar het pop up museum van Harry Potter geweest en hebben we een restaurantje uitgezocht om te eten. Het was een Italiaans restaurantje met mega pittige pasta's. Het was nog pittiger dan het Indisch eten wat we normaal hebben. Dit moest natuurlijk bekoeld worden met een ijsje. De volgende dag zijn we vroeg begonnen met ontbijten bij The Green Owl cafe in Buckhurst Hill en inkopen doen voor de lunch. Daarna zijn we naar Greenwich gegaan, waar we na een zware klim verdiend van het mooie uitzicht hebben genoten. Vanuit Greenwich hebben we de boottaxi gepakt naar het London Bridge, waar we richting Sint Pauls zijn gelopen. Vanuit daar zijn we op de metro gestapt naar Soho waar we eerst een drankje hebben gedaan. En uiteindelijk zijn we bij de Libanees gaan eten en hebben we de avond afgesloten met een ijsje. De zondag moesten we heel vroeg opstaan en heb ik papa weer uitgezwaaid na een super weekend.

Deze week ben ik op maandag met Jemima naar mijn hostdad gegaan waar we hebben geluncht en na een lange driftbui, omdat d'r vader weg ging, zijn we naar de bookshop geweest. De woensdag zijn we lekker makkelijk naar het park geweest.

Dit was alweer een van mijn laatste verslagen, omdat ik 26 augustus naar huis kom. Dus nog twee weekjes leuke dingen doen en dan wordt het al tijd voor afscheid te nemen. Tot snel allemaal