Gratis ijs, een verjaardag en weekendje Dublin - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu Gratis ijs, een verjaardag en weekendje Dublin - Reisverslag uit Buckhurst Hill, Verenigd Koninkrijk van Anne Albers - WaarBenJij.nu

Gratis ijs, een verjaardag en weekendje Dublin

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 April 2016 | Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Oeps het is weer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven over mijn avonturen in Engeland. Daarom vond ik dat het wel weer tijd werd om over mijn doen en laten te gaan schrijven. De grootste verandering in mijn wekelijkse routine is dat ik nu op dinsdag en donderdag naar school ga van 9:15-12:00 uur. Het is een uur reizen met de metro, dus 's ochtends moet ik er meestal voor zorgen dat ik binnen twintig minuten klaar ben, wat best lastig is, maar tot nu toe is dat altijd nog gelukt. Een andere grote verandering is dat er sinds een maand bouwvakkers hier in het huis rondlopen. De badkamer wordt op het moment verbouwd, dit betekent dat we met z'n vieren met een badkamer en WC moeten doen, die in de slaapkamer van de ouders is. Geloof me het is echt geen pretje. Eigenlijk zou de badkamer en de WC voor mijn verjaardag (21 maart) al klaar moeten zijn, maar helaas moeten er nu nog steeds wat kleine dingen mee gebeuren. Gelukkig kunnen we de badkamer en WC wel al gebruiken, want iedereen werd behoorlijk geïrriteerd van het delen van de badkamer, overal stof en smerigheid en geen privacy hebben met de bouwvakkers over de vloer. Nu wordt beneden de hal en de WC nog gedaan en als het goed is, zijn ze dinsdag verdwenen. Om op 9 mei weer terug te keren en de badkamer van de ouders te verbouwen. Zoals je kan begrijpen kijk ik daar echt naar uit. Op maandag, woensdag en vrijdag ben ik overdag altijd druk met Jemima en gaat ze drie uurtjes naar de creche. Als ze terug komt zetten we meestal Youtube aan en gaan we dansen in de woonkamer. Mijn doel is om haar van slechte popmuziek te laten houden, zoals One direction, Justin Bieber, Katy Perry en Taylor Swift en volgens mij lukt dat aardig :). Op dinsdag, donderdag en in het weekend heb ik meer vrije tijd om leuke dingen te doen. Dit doe ik dan natuurlijk ook graag. Op dinsdag en donderdag ga ik vaak lunchen met iemand en dan in het weekend ga ik meestal Londen in.
Op 4 maart was Jemima's verjaardag. Ik had bij de disneystore Ariel kleurtjes gehaald en een kleurboek van Frozen, gelukkig vond ze, ze beide heel leuk en hebben we de vrijdag vooral gekleurd. Jemima is wel een beetje verwend ze vroeg nadat ze de cadeautjes had uitgepakt waar haar andere cadeautjes waren en kreeg een driftbui toen ze er niet meer kreeg (Oeps). Overdag ging ik Farida helpen met versieren, heel de woonkamer stond in het teken van Sophia de First en was de compleet paars. Ook hebben we goodiebags gemaakt, dat vind ik echt een vreemd iets, de kinderen die op je verjaardag komen die krijgen aan het eind een goodiebag en ook op de kinderopvang geven kinderen elkaar op hun verjaardag goodiebags en dan trakteren ze ook nog op taart. De taart hier is trouwens meer cake-achtig niet zoals we in Nederland kennen een lekkere appel-/ slagroomtaart. We hebben die week heel veel cake op. Zaterdag was het dan zo ver, Jemima's verjaardag. Om drie uur kwamen de ouders van Ash en zijn zus met twee kindjes. Ik heb Jemima nog nooit zo verlegen gezien, ze zei geen woord. Pas toen een vriendinnetje van school en haar andere nichtje kwam, kwam ze wat meer los en gingen ze met elkaar spelen. Een verjaardag is heel anders dan in Nederland. Zo krijg je niet eerst koffie en gebak, maar krijg je alleen een drankje en staat er wat chips op tafel. Rond 5 uur krijgt iedereen avondeten (KFC en Fish en Chips) en daarna worden pas de kaarsjes uitgeblazen en krijgt iedereen een stuk taart. Het was best hectisch allemaal, maar wel erg gezellig. Het feest ging door tot ongeveer 23:00 uur en daarna moest er nog opgeruimd worden, omdat het een mega troep was. Jemima was echt goed verwend, niet normaal hoeveel cadeau's ze heeft gekregen er is niet eens genoeg plaats in huis om al d'r speelgoed kwijt te kunnen. Op de zondag had ik met Sandra (een andere au pair) afgesproken om naar Letting in the Light te gaan. Dit was een best kleine tentoonstelling, maar er zaten wel mooie kunstwerken tussen. Daarna hebben we voor Moederdag (is hier op 6 maart) met het gezin lekker Italiaans van de Italiaan uit het dorp gegeten.
7 Maart was dus mijn eerste les Cambridge Engels. We begonnen gelijk met het doen van een oefentest, met lezen, use of English en luisteren. Ik had 67% gehaald, dat zou betekenen dat ik het gelijk zou halen. Ook was deze week het begin van de chaos in huis met de bouwvakkers. Door de herrie wil Jemima niet slapen wat betekent dat ze 's middags na school in slaap valt en niet wakker te krijgen is. Ze heeft dat echt last van een ochtendhumeur als ze gestoord wordt. Op donderdag ben ik met Lizanne (een andere au pair) wezen lunchen in Angel waar mijn school zit. Daar in de buurt hebben ze echt de lekkerste crêpes ooit. Omdat Jemima de laatste weken heel veel hoest moest ik met d'r naar de dokter, na duidelijke instructies over wat ik moest zeggen. Nadat we bij de dokter waren geweest zijn we gaan lunchen bij Costa, waar ik haar stiekem een boterham met hagelslag heb gegeven, die ze heel lief op heeft gegeten. De zaterdag had ik met Willeke afgesproken om naar het Museum of Londen te gaan. Daar was echter niet zo veel aan dus waren binnen een uurtje weer buiten. Daarna hebben we de Sint Paul's Chathedral gezien en zijn we naar de Camden Market gegaan. Na daar wat gegeten te hebben en wat rondgesnuffeld in de leuke marktkraampjes daar zijn we de buurt gaan verkennen. We hadden een ijsjesrestaurant ontdekt en omdat het mooi weer was gingen we daar binnen een ijsje eten. Je hoefde niet gelijk te betalen, dus wij aan een tafeltje te genieten van ons ijsje. Na een tijdje hadden we ons ijsje op en vonden we wel tijd was om te gaan. Al kletsen liepen we het restaurant uit, zonder ook maar iets door te hebben. Op de terugweg in de metro gingen we onze kosten een beetje vergelijken en toen kwamen we erachter dat we helemaal niet hadden betaald voor het ijsje. We voelden ons een beetje schuldig, maar moesten er vooral heel hard om lachen. Na een tijdje rondgelopen te hebben kwamen we op Primrose Hill, op die heuvel heb je uitzicht over heel Londen. Zondags ben ik met twee andere Nederlandse meiden Eva en Eva wezen lunchen en hebben daarna van het lekkere weer genoten langs de Thames en heb ik voor het eerst dat ik in Londen ben de Big Ben en the Londen eye gezien.
Ik heb voor het eerst huiswerk gekregen. Ik moest een essay schrijven over een bepaald onderwerp, ik moet zeggen dat ik huiswerk maken nog steeds niet leuk vind om te doen. Gelukkig had ik er wel een voldoende voor, maar het moet nog wel iets beter. Ik heb ook een doorbraak bereikt met het eten. Jemima houdt niet zo van groente (understatement), maar nu heb ik ontdekt dat als ik ze heel goed verstop dat ze haar groente wel eet. Dat voelt echt als een overwinning. Ik moet wel zorgen dat ze heel goed verstopt zijn, want als ze ook maar enig idee heeft dat er groente op haar vork zit dat eet ze het niet. Dus het blijft altijd spannend of ze het eet of niet. Soms heeft Jemima nog wel eens driftbuien, dat is vooral als d'r vader thuis werkt en ik iets doe wat ze niet wilt. Ze gaat dan heel hard om haar vader schreeuwen, totdat die komt of totdat ze moe is. Dat is vooral frustrerend als we ergens naar toe moeten. Zaterdag 19 maart ging ik met Farida en Jemima naar Stratford om paaseieren te gaan zoeken. Toen we daar aankwamen zei Farida dat we ook mijn verjaardag gingen vieren en dat ik een cadeautje mocht uitkiezen. We gingen naar de schoenen winkel en daar heb ik nieuwe Converse Allstrars gekregen, echt super lief.
Zondag 20 maart kwam mama om met mij in Londen mijn verjaardag te vieren. 's Ochtends vroeg ging ik haar ophalen met de taxi op Stansted na een uur gewacht te hebben was ze eindelijk door de douane en konden we terug naar huis. Eerst hebben lekker ontbeten in the Green Owl in Buckhurst Hill. 's Middags zijn we naar Londen gegaan en zijn we in de Londen eye geweest, hebben we een boottocht op de Thames gedaan en hebben daarna nog rondgelopen in Londen en zijn uiteindelijk in een pub gaan eten. Natuurlijk hebben we Fish en Chips op wat kun je anders eten als voor het eerst in Londen bent. De volgende dag was ik jarig :). Ik moest wel gewoon voor Jemima zorgen, dus na onze ochtendroutine gingen we rond 11 uur naar Londen. Dat is nog een heel gedoe met een grote wandelwagen, maar gelukkig hebben we het gered, met veel hulp van Engelse mannen die ons hielpen met tillen. Eerst zijn we naar Covent Garden geweest. Om 13:00 uur hadden we met Farida afgesproken voor lunch, dit hebben we gedaan bij een Italiaan op Regents street. Na de lunch zijn we naar Notting Hill gegaan en hebben daar wat winkeltjes bekeken en een kopje thee gedronken. Uiteindelijk gingen we rond 17:00 uur naar huis met de metro. Dit was natuurlijk in de spits en dan is het erg druk. Dit was geen goede ervaring voor mama, die vond het toch net iets te vol in de metro met veel stinkende mannen ;). 's Avonds zijn we nog gaan eten bij de pub in het dorp, wat een beetje tegenviel, maar wel erg gezellig was. De volgende ochtend moest ze alweer vroeg naar huis. Gelukkig kwam de aardige taxichauffeur haar weer ophalen. Heel handig van mama was dat ze d'r bril was vergeten, deze moest ik dus met de post opsturen. Deze week was een kort werkweekje want vrijdag was het Goede vrijdag en zou ik al vroeg naar Dublin gaan.
Dit liep even iets anders dan gepland. Ik zou met de trein en veerboot gaan, alleen kreeg ik 's ochtends een mail dat de veerboot was geannuleerd vanwege het slechte weer. En een andere boot was geen optie want dat zou ik te laat in Dublin zijn of ik zou de boot niet halen. Dit betekende dat ik moest gaan vliegen. Nu kan ik je vertellen, last minute tickets zijn niet goedkoop. Maar uiteindelijk ben ik dus toch met het vliegtuig in Dublin geland. Het was heel fijn om Merel te zien na al die stress van die dag, die kwam er dan ook gelijk uit. Na even een opfris beurt op de WC zijn we met de bus naar Dublin gegaan. Daar zijn we uiteten geweest en daarna terug naar Merel's kamer. De volgende dag gingen we met een hop on hop off tour door Dublin. Het waait en trouwens erg hard daar en het weer verandert echt elke tien minuten. We zijn twee keer rond geweest met de bus en bij een aantal dingen eraf gegaan om ze te bekijken. Na deze tour door Dublin zijn we wat gaan drinken in de kroeg, mijn eerste alcoholische versnapering in tijden en zijn we ons in Merels kamer klaar gaan maken voor een avondje uit. Dit ging gepaard met hele slechte muziek om alvast in de feeststemming te komen. Merel zei dat de leukste mensen in de Temple bar waren, dus zijn we daar heen gegaan. Wat erg gezellig was met live muziek en veel dronken toeristen. Rond half 1 was ik moe (ik word echt bejaard) en zijn we dus naar huis gegaan met de bus. De volgende dag zou ik 's avonds weer naar huis vliegen. We zijn nog wel Dublin in gegaan en hebben daar geluncht en nog wat kroegjes in gegaan, maar op een gegeven moment was het voor mij toch tijd om te gaan. Uiteindelijk kon ik rond 24:00 uur weer in mijn eigen warme bedje kruipen.
De tweede paasdag was ik ook vrij en heb ik mijn boek uitgelezen wat ik op het vliegveld had gekocht en lekker bijgekomen van mijn reis. Deze week was Jemima vrij op woensdag en vrijdag. Woensdag zijn we samen naar het park geweest en hebben een thee gedronken bij Costa waar Jemima ging spelen in de tuin. Donderdag begon ze een beetje ziek te worden en vrijdag had ze koorts dus hebben we binnen gezeten en zijn we 's middags naar de dokter gegaan met strenge instructies. Het viel allemaal gelukkig wel mee en nu is ze weer beter :). Deze zaterdag ben ik naar Londen gegaan met mijn camera om foto's te gaan maken, want ik vond dat het wel eens tijd was om mijn camera te gebruiken i.p.v. mijn telefoon. Het was heel mooi weer dus na Buckingham Palace op de foto gezet te hebben, ben ik naar St. James park gegaan en heb daar nog meer foto's gemaakt en geluncht. 's Middags had ik met Lisanne en AnneMarije afgesproken. We zijn koffie gaan drinken op Leicester Square en hebben door China town gelopen. Helaas ging het tegen de avond regenen en zijn we lekker gaan eten in een pub bij picadilly circus.
Over drie weken komen Veerle en Rosalien alweer, de tijd gaat echt snel voorbij.
Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Buckhurst Hill

Anne

Blijf hier op de hoogte van al mijn avonturen als au pair

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 2909

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Augustus 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: